Isnin, 11 Mei 2015

Projek Langkawi 2015 .. part 2

Bersambung kembali ...

ok.. perut dah isi.. baeeekk punya isi chicken grill lagi tengahari nieee..  moh sambung balik citer langkawi 2015..

percutian kali ni dengan geng-geng teknikal mak.. campur sket la sekutu-sekutu yang ngam.. so jadi la famili day teknikal with de geng..
ok.. berbalik kepada jalan cerita asal.. hampir setahun menanti.. tibalah masanya 1 April 2015 di mana, mak perlu dapatkan tiket Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB)..sebab perancangan mak nak pergi 30 April 2015 hari Khamis sampai di sana pagi Jumaat jatuh 1 Mei 2015 iaitu hari Pekerja.. tetapi ujian Allah..sesungguhnya kita manusia biasa hanyalah mampu merancang.. namun semua ini adalah kekuasaan Allah.. Dia punya rencana adalah yang terbaik.. pada pagi 1 April 2015 hari Rabu.. hari yang dinanti-nantikan.. jam 8.00 pagi terus mak ke stesen komuter Kajang untuk dapatkan tiket katil lebih kurang dalam 15 dewasa 10 orang kanak-kanak.. banyak tak? banyak kan??? tetapi apa yang berlaku?? setelah mengejar trafik dan parking di stesen komuter.. berkejaran mak ke kaunter tiket nak beli tiket Senandung Malam Langkawi - Hatyai... mak terus order tiket koc katil 25 gituuuu.. malangnya waktu cuma ada berbaki 10.. dalam mak dok fikir jalan penyelesaian..bilangan tiket semakin berkurangan untuk tarikh 30 April tuuu.. akhirnyaaaaaaaaaaaaaa.. hanya tinggal koc duduk kelas superior itupun pada 29 april dan berbaki 1 koc sahaja... huh..!!! sangat sadisssss... setelah panggilan demi panggilan berbincang dengan rakan-rakan percutian.. mak pun terus rembat.. duduk pun duduk lahh.. janji dapat pergi Langkawi seperti yang diimpikan...

Ni la rupa tiket tuuuu... dah makin kecil saiznya.. masa 2009 macam panjang jer rupanya.. tiket untuk mak, Aiman dan Alif

Mak cerita ringkas aje la pasai kejadian di kaunter tiket komuter Kajang.. dah dapat tiket sudah pasti wajah tu sedikit lega.. sebab dah ada tiket perjalanan maknanya langkah pertama ke bukannnn???.. dah langkah ke berapa pun mak tak ingat dahhhh.. takpeee.. abaikan dulu part ni..

Setelah 28 hari menanti..tibalah waktu keberangkatan rombongan mak ndak mie.. hihihihii.. bukan rombongan cik kiah yeee.. rombongan cik kiah tuu naik bas sampai tercabut tayar bas.. ni rombongan mak ndak mie.. special skettt.. naik ketapiiiiiiiiiiii... caiya..caiyaaaaaa... dah macam citer Dil Se aktor Shah Rukh Khan dengan Monisha Koirala pula.. hihihihii.. aktor kesukaan mak tuuuu..





Ok.. terus ke bahagian hari kejadian iaitu 29 April 2015 .. Aiman macam biasa pergi sekolah balik sekolah seperti tiada apa yang berlaku.. mak pula berhempas-pulas menyelesaikan apa yang patut di fakulti sebab hari khamis adalah masih hari bekerja tetapi seorang teknikal pun tiada.. memang masak kalau berlaku apa-apa perkara yang tidak diingini berlaku.. memang salah mak 100% .. bukan rindu mak 200% yee..  memang mak la orang pertama yang kena pancung..huhhuu.. ayat ganaskan?

 Waktu ni baru sampai ke KL Sentral.. geng-geng mak ada yang dah sampai dulu dan ada yang pi makan, pi solat.. apa-apa pun port menunggu depan KFC di platform A untuk ke utara.
 Perut dah kenyang..bila suruh possed ni la rupanya.. tak sabar-sabar nak chaiyya..chaiyya dalam keretapi
 Semangat sungguh nak naik keretapi bersama-sama
Muka dah tension giler time nie.. apa taknya dah cek-in tinggal nak melangkah turun eskalator sekali mak kata kejapppppppppppp... tiket pakcik juk ada kat mak niee.. pakcik juk mana??? terus hilang semangat berkobar-kobar nak naik train.. huhuhuhuu
 Peberek Aiman.. dapat A & W Float.. abang Alif mau tumpang gak laaa..
 Abang Alif dengan minumannya.. coffee ke mocha ke apa ntah.. tapi memeningkan juga la bila minum.. kekekee

Ni nasi putih berlauk asam pedas.. mak punya yeee.. harga jangan tanya la dah makan di KL Sentral opkos la mahal koooo.....

Ok.. habis cerita part menunggu waktu perlepasan.. sambung episod seterusnya ke halaman lain pula

Tiada ulasan: